Hoe de New York City Taxi er uit zal zien in 2030 is het resultaat van het vak Create the Future 2010.
De opdracht was om een scenario te creëren over hoe de toekomst eruit zal zien in het jaar 2030. Het scenario moest worden gebaseerd op onderzoek over trends in technologie, maatschappij en andere belangrijke terreinen. Verwachtingen over de ontwikkeling van deze trends naar de toekomst zullen de basis vormen van de toekomst scenario's. Het tweede deel van het project was om een product of ontwerp van het systeem met behulp van de gecreëerde scenarios. De ontworpen toekomst zal de nieuwe omgeving en eisen vastleggen voor het product. Het te ontwerpen product moest te maken hebben met elektrische mobiliteit.
New York City (NYC) is de locatie waar de ontworpen toekomst op zal worden gebaseerd. Omdat NYC een zeer specifieke plaats is, moet informatie over de huidige omgeving wordt verzameld. De belangrijkste actor is de New York City Taxi en Limousine Commission (TLC). TLC is op dit moment verantwoordelijk voor het licentiebeleid van de taxi's en taxichauffeurs in NYC. Er zijn meer dan 50.000 licentie taxi's en andere voertuigen te huur met meer dan 100.000 automobilisten in New York en de taxi is een van de bekendste methoden vervoer in NYC. Dit wetende, TLC en NYC taxi is een goede combinatie voor de focus van dit project.
Natuurlijk zijn er een heleboel factoren en actoren invloed zijn op de business van TLC en taxi rijden in het algemeen. De actoren worden gevonden door brainstormen en analyseren van de overheid structuur van NYC. De factoren worden gevonden door onderzoek en trendanalyse. Ze zijn gerangschikt per gebied en geplaatst in een onzekerheid / belang matrix.
Via de strategische ruimte zijn drie strategische posities voor de scenario's gedefinieerd. Dit resulteerde in drie scenario's; geöptimaliseerd, geregisseerd en autonome wereld. Per scenario zijn de drijvende krachten gedefinieerd en de actoren en factoren worden geïmplementeerd in de strategische ruimte.
Met behulp van het scenario als fictieve omgeving voor het nieuwe product het product is ontwikkeld om te gaan met de "nieuwe" problemen afgeleid van de scenario's. Deze problemen ontstaan door brainstormen over de negatieve effecten die bepaalde toekomstige ontwikkelingen zou kunnen hebben. Het nieuwe product wordt vervolgens ook geplaatst in de andere toekomst scenario's om te controleren of het product ook hier zou werken.